when my day comes.

Michelle, 21.

I want to die loving you.

Kategori: Livet

Igår var jag som sagt på premiären av 'Confession of a Child of the Century'. Pete skulle närvarat, men han dök inte upp. Det var kanske inte så oväntat.. Regissören Sylvie Verheyde och skådespelerskan Joséphine de La Baume var iallafall på plats. Innan filmen skulle börja så pratade de lite om hur det var att spela in den, det var dock inte alls mycket som sades.. Det mest intressanta dom sa var väl att Pete fortfarande var kvar i Frankrike, det är ungefär det jag kommer ihåg haha.

Filmen var riktigt bra! Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Tror minsann att jag till och med kan kalla den en av mina nya favoritfilmer. Det säger jag inte bara för att Pete hade huvudrollen, utan för att det var en väldigt mysig film överlag.

Det är en 1800-talsberättelse om Octave (Peter Doherty) och Brigitte (Charlotte Gainsbourg) som utspelar sig i Paris. Octave blir bedragen av sin kärlek och hans pappa avlider, han sjunker ner i nån sorts depression och har svårt att ta sig tillbaka. Han flyttar ut på landet, där han träffar Brigitte och blir head over heels förälskad.

Under filmens gång hinner man bland annat uppleva:
Pete i kvinnokläder.
Pete utan kläder.
Gråtande Pete.
Flera scener där han är så fin att man skulle kunna börja gråta.
Och sedan avslutas filmen med hans låt 'Birdcage'.
Bättre slut får man leta efter!

Tycker att alla ska se denna filmen, vare sig man är ett fan av Pete eller inte. För den är fruktansvärt fin. Är du en hater som bara vill klanka ner på honom och inte kan se hans talang, då ber jag dig att inte gå och se filmen, för sånt vill jag inte veta av.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    längtar så himla mycket tills jag också får se den!! hade nästan glömt bort filmen då det känns som att det är tusen år sedan trailern släpptes hehe. Pete verkar ba vara perfekt för rollen!!!

    2012-12-04 | 19:10:22
    Bloggadress: http://johannawestermark.blogg.se

Kommentera inlägget här: